Zamieszczamy relację z zakończonej dużym sukcesem edycji targów EURO-LIFT 2010.

Oryginalnie formuła Targów była skierowana do krajowych firm, aby mogły zaprezentować na szerokim gremium swoje możliwości i osiągnięcia, natomiast szeroki udział firm zagranicznych nadał Targom EURO-LIFT charakter międzynarodowy.

Wśród wystawców znaleźli się między innymi Astat, Atlas Lift, BKG Polska, Cedes, Centrum Elektroniki stosowanej, Cito, D+H Polska, Elevator Trading, Extis, Fabryka Urządzeń Dźwigowych, Kleffman, Global Lift Polska, IGV Group, Lift Components, Liftequip, Lift Service, Lift Service Komponenty, Lifttechnik, Liny Stalowe Brugg, Pilawa, Schaefer, Schindler Polska, SSJ, Sterdźwig, Sterlift Jerzy Roo, Wes, Winda, Wittur, Ziehl-Abegg.

Na Targach EURO-LIFT 2010 zostały pokazane z pewnością wszystkie aktualności dotyczące branży dźwigowej nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Wydarzenie to było więc doskonałą okazją do zaprezentowania nie tylko krajowych hitów i rynkowych premier dotyczących transportu bliskiego. A tematyka była naprawdę szeroka. Od urządzeń dźwigowych i komponentów do wind, napędów, kabin, drzwi i lin windowych począwszy, poprzez sterowniki, systemy kontroli i bezpieczeństwa, elementy obsługowe i wskazujące, hydraulikę, osprzęt i wyposażenia, a na prasie fachowej skończywszy.

Szereg prestiżowych nagród otrzymały w czasie Targów, firmy członkowie PSPD (Pilawa, LIFT SERVICE, Wittur i Schindler) oraz inne polskie firmy jak TDE Sp. z o.o., STERLIFT - Jerzy Roo, D+H Polska Sp. z o.o. i zagraniczne: CIBES LIFT AB - Szwecja, CISC - CCPIT - CHINY, TECNOLAMA - FERMATOR - Hiszpania, RST ELEKTRONIK GmbH z Niemiec

Wszystkim nagrodzonym serdecznie gratulujemy.

Firma TDE Sp z o.o. otrzymała specjalną nagrodę w konkursie innowacyjny produkt. Nagrodę przyznano za produkt chwytacz ślizgowy dwustronnego działania TCS 1, TCS 2. Firma z Wałcza jest jedynym polskim producentem tego urządzenia w Polsce.

Urządzenie to jest elementem bezpieczeństwa dźwigu i ma za zadanie zabezpieczyć kabinę dźwigu przed swobodnym spadkiem i niekontrolowanym ruchem w górę (w przypadku uszkodzenie / zerwania lin lub odłączenia zasilania). Chwytacz TCS 1 i TCS2 przeznaczony jest zarówno do dźwigów o napędzie elektrycznym i hydraulicznym.

Szczególną cechą chwytacza TCS 1 - TCS 2 jest jego łatwość uwalniania po próbie chwytania. Należy również wskazać na wieloletni czas gwarancji oraz brak potrzeby konserwacji i naprawy.

Firma Wittur Sp. z o.o. otrzymała medal Targów za elektroniczny ogranicznik prędkości EOS. Cechą charakterystyczną tego rozwiązania jest stała, swobodnie wybierana przez klienta, odległość dla której następuje samoczynne zadziałanie urządzenia. Dostępne na rynku ograniczniki prędkości pozwalają kontrolować i przeciwdziałać niezamierzonemu ruchowi kabiny w wyniku zablokowania kółka ogranicznika urządzeniem mechanicznym aktywowanym cewką. Jeżeli mimo tego winda ruszy, jej ruch można zatrzymać dwukierunkowym chwytaczem. Dystans jaki ogranicznik potrzebuje do momentu zablokowania koła linowego zależy od liczby zapadek, ale jest to proces stochastyczny zależny od kilku zmiennych. Urządzenie kontrolujące położenie windy na poziomie piętra aktywuje układ zapobiegający jej niekontrolowanemu ruchowi. Następnie ogranicznik EOS monitoruje położenie kabiny windy za pomocą czujników wewnętrznych. Koło linowe ogranicznika może poruszać się aż do określonej odległości przemieszczenia kabiny. Po osiągnięciu lub przekroczeniu tej odległości ogranicznik EOS samoczynnie wyzwala i uruchamia chwytacze. Ogranicznik EOS ma również inne zastosowania. Dzięki temu urządzenie to może być szeroko stosowane bez konieczności zmiany konstrukcji windy.

Firma PUHP PILAWA otrzymała główną nagrodę za stoisko i wyróżnienie za dźwig platformowy pionowy PX.

Udział w Targach szeregu wydawnictw branżowych: ELEVATORI ELEVATOR WORLD Lift Journal Administrator Domy Spółdzielcze, Magazyn Dźwig o zasięgu nie tylko krajowym, europejskim, ale również globalnym, dał możliwość prezentacji firmom - wystawcom praktycznie na wszystkich rynkach.

Udział w Targach firm zagranicznych z Chin, Rosji, Niemiec, Włoch, Szwecji, Turcji i Chorwacji wskazuje na fakt, że rynek polski, a mówiąc szerzej wschodnio i środkowo europejski jest ważnym i obiecującym rynkiem.

Targi EURO LIFT jak podkreślali zarówno wystawcy, jak i zwiedzający dzięki wspaniałej atmosferze stały się prawdziwym świętem branży. Ciekawy program seminarium towarzyszącego targom dotyczący bezpieczeństwa i efektywności energetycznej dźwigów, dzięki wykładowcom zarówno z kraju jak i z zagranicy, spotkał się również z zainteresowaniem uczestników.

Takie imprezy jak EURO LIFT oraz rozwiązywanie głównych problemów, które dzisiaj możemy odnieść do branży, otoczenia w jakim branża w Polsce funkcjonuje, wymaga jej konsolidacji. Tylko konsolidacja, a nie okazjonalne mobilizacje dają szansę skutecznego lobbingu, silnego nacisku na władzę, sposób legislacji, czy uporządkowania i wprowadzenia niezbędnych przepisów. Chcąc się rozwijać branża musi się zjednoczyć do podstawowych celów, chociażby takich jak kształcenie przyszłych pracowników. Ta ostatnia kwestia, co muszę podkreślić z dużą satysfakcją, ma już miejsce.

Priorytetowym zadaniem naszej branży jest zapewnienie bezpieczeństwa ludzi. Jeżeli dźwig się zepsuje lub osoba montująca się pomyli, to giną ludzie i zwierzęta. To głównie w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa potrzebny jest silny głos branży.

Wyzwaniem, przed którym stoi dzisiaj branża, jest potrzeba modernizacji ok. 70 tys. dźwigów osobowych. Pilnie należy zmodernizować ponad 40 tys. dźwigów osobowych montowanych w latach siedemdziesiątych, gdyż występują na nich wszystkie 74 zagrożenia, wynikające z normy SNEL (normy dotyczącej bezpieczeństwa i modernizacji dźwigów). Do kompleksowego programu modernizacji dźwigów niezbędne jest wprowadzenie przez Ministra Gospodarki prawnego obowiązku ich modernizacji. Występujące w ostatnim okresie seryjne już wypadki użytkowników dźwigów, są ostatnim ostrzeżeniem, że dźwigi te doszły do kresu ich wyeksploatowania.

Państwo powinno stworzyć zachęty dla właścicieli dźwigów do ich modernizacji. Należy sięgnąć po środki unijne i środki z ochrony środowiska Myślę, że odpowiedzialne ministerstwa powinny zająć się problemem, skąd znaleźć pieniądze na modernizację dźwigów i stworzyć programy pomocowe jak również rozszerzyć zakres obecnych aktów prawnych aby można byłoby objąć nimi dźwigi np. tzw. "ustawę remontową". Pieniądze są, ale nie ma woli politycznej aby objąć nimi również modernizację dźwigów.

Sukces targów EURO LIFT 2010 stanowi dobrą prognozę dla targów EURO LIFT 2012, których datę już ustalono na 24-26.10.2012r.

Relacja fotograficzna

Międzynarodowe relacje z targów

New Lift Trade Neue Aufzugmesse Neue Messe

NORTHAMPTON sympozja

1. VI Sympozjum wrzesień 2016r.

Relacja z Kongresu

2. V Sympozjum wrzesień 2015r.